אם קים ג'ונג און מחליט להפציץ מחר את דרום קוריאה.למיליוני אנשים זה תופת, לאנשי הפרסום - זה חגיגה.וכרגיל, אני אסביר:

א. 'הודעה דרמטית' כך כינה אותה ראש הממשלה בנימין נתניהו לפני מספר שבועות. בכל רחבי הארץ ניצבו אנשים היכון להודעה שתזעזע את המערכת הפוליטית אך – לשווא. ההודעה לא היתה כה דרמטית והחיים שבו למסלולם הרגיל, עם לא מעט אכזבה בקרב הצופים.

 

אך בואו נדבר רגע על מה שקרה אחר כך. לא רחוק משם, בעולם הפרסום. טובי המוחות ואנשי הקריאייטיב קיבלו מתנה! "הודעה דרמטית! המחירים נשארים אותו הדבר!" צעקה כותרת אחת. שומרת על ציניות וזלזול מחד, ומזכירה ללקוחות כי החברה קיימת – מאידך.

"אין לנו שום הודעה דרמטית. האוכל שלנו תמיד היה טעים וכזה הוא יישאר" צעקה כותרת נוספת. מקורי…

 

ב. אז מה היה פה? בואו נעשה סדר. אנו לא חיים בעולם מסודר. ממש לא. הפוך. אנו חיים בעולם מבולגן, המשתנה ומתהפך מרגע לרגע.

אנחנו – צריכים לסדר את עצמינו לפי השינויים המתרחשים בעולם.

 

אחד מטובי הכלכלנים הגדיר פעם מה הופך אדם לאיש עסקים מוצלח. זה לא היה גאונות חריגה בניהול חשבון. גם לא קשרים מסועפים. זה היה דבר אחד פשוט – "היכולת לחזות מהלכים ולנתב את עסקיו בכיוון הרוח."

 

למה?

 

כי העולם משתנה. היום מניית הגז שווה הון תועפות, ומחר היא תקרוס עקב מציאת תחליף זול לגז. לפני שנים מכרו מכשירי gps כמו גרביים, ובשנים האחרונות הוויז שולט ביד רמה!

 

ג. אז מה עושים? מתחפשים!

עושים עבודת שטח טובה. בודקים לאיזה כיוון נושבת הרוח – ושם אורבים ללקוחותינו הפוטנציאליים. כשישנה הודעה דרמטית מבית ראש הממשלה – נרכב על הגל ונפרסם גם אנחנו הודעות דרמטיות. כשאנו נמצאים בתקופת בחירות סוערת – נצא בקמפיין בחירות מותאם לעסק שלנו. וכשנמצא את עצמינו בתקופה יבשה ומשעממת – ניצור קמפיין שהכותרת היא "כמה משעמם לי! אולי אכנס ל… ואקנה לי בגד מעניין"

 

או שלא..

 

בקיצור,

פתחו בעצמכם את היכולת להתחפש.

ובמילים מקצועיות: RTB – Real Time Bidding

 

רק בלי דרמות מיותרות הא? 😊

 

פורים שמח!