זארה. מיתוג. ושיחת וואצאפ בשעת לילה לא קונבנציונאלית...

– ע: היי ערב טוב
אני: ערב מצויין
– ע: יש לך כמה דקות בשבילי?
אני: ברור
– ע: אני תוהה לפעמים על לוגואים כמו של זארה וכאלו, שאין להם שיוך
כביכול (אין שום הקשר בין הלוגו למוצר-בגדים)
האם זה נכון עיצובית,
האם יש תשובה חד משמעית או כל לוגו לגופו?
אני: צריך להבדיל בין המיתוג של חברת זארה לעיצוב לוגו לחברה בשוק הישראלי.
ואני יסביר:
– ע: מאזינה
אני: החלק העיצובי של זארה הוא חלק משני וסיום התהליך של מיתוג החברה ולא החלק העיקרי שלו.
זארה מיתגה את עצמה (בלי קשר לעיצוב) כחברת בגדים מאד יוקרתית,
וזה אומר שיש להם מוצרים ברמת גימור מפחידה,
הם לא יקבלו כל עובד אלא רק כזה שממש מבין באופנה
– ע: אוקי
אני: הם לא יעשו מבצע כל יומיים, כי הם חברה לסוג אנשים שלא מחפשים מבצעים..
וכן הלאה וכן הלאה
– ע: הבנתי
אני: לכן מה שמבטא המיתוג הגרפי שלהם הוא – יוקרה
לא בגדים, לא שירות, לא חומר פיזי כלשהו
יוקרה!
זה מי שהם
ולכן אם הלוגו הוא 'בסך הכל' כמה אותיות בפונט מוצלח יוקרתי ומדוייק – זה מעביר את ה-מסר של החברה.
– ע: כאילו הלוגו זה הסוף אצליהם.. משהו נלווה שמשלים
אני: בדיוק
– ע: אבל אני חושבת שפה באה השאלה – בלוגו אתה רוצה לשדר תחושה או
שאתה רוצה להראות מה השירות של החברה?
אני: אז תלוי
א. מה אופי החברה – למי היא מיועדת? מי יחשף אליה? מי הקהל יעד שלה?
ב. אם היא כבר מפורסמת ויש לה שם או שהיא רק נפתחת ולא מתיימרת לכבוש מחר אץ השוק..
– ע: אוקי הבנתי חלקית
אני: לחברת תעופה קטנה אהיה חייב להוסיף ללוגו אייקון של מטוס\ים שמש וכדומה משא"כ לחברה ענקית מפורסמת\שיש לה כבר חשיפה די נרחבת – מלל פשוט יספיק (אסיה טראוול, תור פלוס)
– ע: אווו עכשיו קלטתי
אבל,
מצד שני אני מאמינה שהרבה לוגויים נעשו עוד לפני שהחברות גדלו ונהיו
מפורסמות – מה אתה יכול להגיד על זה?
אני: השאלה הנוספת היא לאיפה החברה שואפת להגיע – להישאר מחוזית ומוכרת לסביבה הקרובה, או לצאת ולפרוץ החוצה עד קצה העולם..
– ע: אוקי
אני: לפי הנתון הזה בונים את השפה הגרפית – שהיא זאת שמתקשרת בסוף עם הלקוחות
– ע: קלטתי סופית 🙂
כמה ידע וואו!
אני: תודה 🙂
– ע: תודה לך! עזרת לי מאד!
אני: בכייף! בהצלחה