בשנה האחרונה כמה וכמה לקוחות ביקשו הנחה במחירים,התוצאה היתה שווה אצל כולם:בשלב מסויים הפסקנו לעבוד. (לטובת שני הצדדים. כמובן.)

לאחרונה גילינו שאצל לקוח מסויים הפרסום עובד בצורה יוצאת דופן!
כשניסינו להבין למה, בדקנו את דפוסי העבודה מול לקוחות אחרים וגילינו נתון מעניין:

הוא משלם לנו. בלי להתווכח.

מה שיוצר גלגל קסמים מושלם:
הוא משלם טוב > אנחנו מחויבים לעבודה טובה > הוא מבסוט. מרוויח מהפרסום. משלם עוד. > אנחנו מבסוטים. מפתיעים בביצועים חדשים. > הוא מבסוט. מפרגן. משלם. > אנחנו מבסוטים. משתדלים יותר. מצליחים יותר. > הוא מבסוט ו…

טוב לשמיים! טוב לבריות!

בעלי העסקים הפחות חכמים ינהגו הפוך:
יתווכחו על התשלום > החשק לעבודה ירד, ואתו איכות הפרסום. > הלקוח לא יהיה מרוצה. לא יפרגן. שוב יתווכח על תשלום. > החל מירידה חדה בתפקוד ועד בריחה לשנת חורף עמוקה > ירידה ברווחים ובתפקוד. עלייה חדה בעצבים ובטון הדיבור > פיצוץ!

די פשוט.

בקיצור,
אל תהיו טיפשים. תשלמו!


מתנצלים על הכותרת. זה לגמרי בכוונה 😉